CMS & AI: Ennustaminen

16.11.2023

Edellisessä blogissa tutustuttiin sisältöälyyn eli Content intelligence (CI) ja pohdittiin mitä kaikkea dataa sisällöstämme ja sen yleisöstä voimme kerätä, analysoida ja tulkita sekä lopuksi toimia havaintojen perustein. Mitä seuraavaksi?  

Luit otsikon oikein, voimme ennustaa tulevaisuutta, kunhan käytössämme on riittävä määrä laadukasta dataa menneisyydestä, jota analysoida tehokkaalla tavalla. Juuri tällaista sisältöälyä tekoälyn on helppo sekä kerätä, että analysoida. 

Datan keruun ollessa kunnossa, tekoäly oppii jatkuvasti yleisöstäsi. Se oppii auttamaan heitä, mitä he haluavat, mitkä ovat heidän yleisimmät ongelmat ja miten he käyttäytyvät. 

Sitä voidaan hyödyntää esim. suosituksissa, hakutuloksissa sekä asiakasviestinnässä, kuten sähköpostit, Chatbotit ja ääniohjatut palvelut. Tekoäly tarjoaa saatavuutta, nopeutta, vastausten johdonmukaisuutta, yleisön johdatusta oikeaan kohteeseen, personointia, jopa monikielistä palvelua. Mikä parasta, tämä kaikki toteutuu uupumattomasti ja muovautuen yleisön käytöksen muuttuessa.  

Verkkosivuston etusivulla voidaan esittää parhaillaan trendaavinta sisältöä ja samalla raivata pois tieltä vähemmän suosittua sisältöä. Entä uniikin käyttäjän mieltymykset?  

Verkkosivustolle voidaan toteuttaa hakutoiminnallisuus. Miten se osaa tarjota oikeaa sisältöä, kun käytetään intuitiivisia hakusanoja?  

Tällainen älykkyys ja dynaamisuus ovat käänteentekeviä tekijöitä relevanttiudessa ja asiakkaiden tyytyväisyydessä ja sitouttamisessa. Eikä kehitykselle näy loppua. 

Sitten ideoista ratkaisuiksi. Pakasta vedettynä Umbraco on tyhjä sisällönhallintajärjestelmän perusta, jonka päälle rakentaa työkaluja mielikuvituksen rajoissa. Tämän blogisarjan toisessa osassa esiteltiin Umbracon tekoälypohjaisia “out-of-the-box"-lisäosia sisällöntuotantoon. Kaikkea kun ei kannata tehdä alusta asti itse. Ei tekoälypohjaisia työkaluja, eikä edes integraatioita! Umbracolla on tarjolla paljon kumppaneita ja valmiita integraatioita, joiden avulla ketterästi rakentaa ratkaisuja. 

 

Recombee

Umbracon valmiista integraatioista löytyykin tekoälypohjainen ja intuitiivinen suositusten tarjoaja Recombee. Se hyödyntää yli sataa koneoppimisalgoritmia muodostaakseen personoidusti uniikeille käyttäjille huippuluokan sisältö- ja tuotesuosituksia sekä hakutuloksia.  

Pysyäkseen kärryillä sisällön muuttuessa se käyttää edistyneitä malleja reaaliajassa muodostaakseen yhtäläisyyksiä perustuen kuvien attribuutteihin ja täten pystyy tarjota yksilöllisiä räätälöityjä suosituksia. Se tunnistaa trendaavat aiheet ja nostaa niitä esille tuodakseen liikennettä sivustollesi. Kuulostaa hyvältä kilpailukyvyn kannalta.

Jos video yläpuolella ei toimi, klikkaa: https://www.youtube.com/watch?v=bW0DWiN72b8&t=1s

  

Raffle AI

Valmiina integraationa löytyy myös tekoälypohjainen, sulautettu ja älykäs haku- ja havaintomoottori Raffle AI. Tuttuun tapaan kuin töpselillä kiinni Umbracoon ja käytössäsi on intuitiivinen tiedon haku ja jakaminen sekä yleisön, että omien työntekijöiden käytöksen ja tarpeiden havainnointi.  

Lisäosa tarjoaa erityisen monipuolista lisäarvoa tarjotessaan sisältöälyn työkalujen ja hakukoneen lisäksi myös Chatbotin! 

Jos video yläpuolella ei toimi, klikkaa: https://www.youtube.com/watch?v=ncZayxxZq1k 

 

Ota meihin yhteyttä soittaen, viestein tai lomakkeen kautta niin sparraillaan ideoitasi ja muutetaan ne ratkaisuiksi! 


Liity uutislistallemme