GSK:n rokote.fi -sivustolle 60% lisää kävijöitä

Gsk Logo Bw
Rokottautumista pohtiessasi parhain apurisi on rokote.fi -verkkosivusto. Kuten kymmenet tuhannet muut kuukausittaiset kävijät löydät sieltä tietoa niin lapsille, aikuisille kuin matkailijoille.

 

 

Mitä rokotteita tarvitsen lomakohteessani? Mitä rokotuksia lapselleni suositellaan? Entä ikääntyvälle isälleni? Millaisilta taudeilta voin suojautua rokotteella? Missä ja miten rokottautua? Mitä rokotteita minulla on? Mitä oikeastaan rokotteet ovat?

 

Sivusto pitää sisällään suuren datamassan neljän maan sivustoista. Data sisältää rokoteasemien sijainti- ja yhteystietoja, maakohtaisia suosituksia, tietoa taudeista, rokotusohjelmia, mediaa ja tekstisisältöä. Sivuston ylläpitäjälle tämä ei pään vaivaa aiheuta, koska sivuston kyljessä on Umbraco-sisällönhallintajärjestelmä. Höystettynä oikeilla työkaluilla eli Riihisoftin kirjoittamalla koodilla. Kaikkea dataa ja sisältöä ei päivitetä käsin näpytellen vaan syötetään Excel-tiedostoilla ja koodi muodostaa sisältöä sen perusteella, kuten Kreikka-sivu, joka on yksi 240 maasivusta. 

 

Umbracossa sisältöä suunnitellaan, luodaan, muokataan, tallennetaan, esikatsellaan, ajastetaan, palautetaan, julkaistaan, piilotetaan käyttäjäryhmiltä, analysoidaan, integroidaan... 

 

 

Jotta sivuston käyttäjä löytää suuresta datamassasta vastauksen kysymykseensä tarvitaan oikeat työkalut eli Riihisoftin kirjoittamaa koodia. Kuten hakukenttä johon kirjoitat "Thaimaa" ja edessäsi on tuhti maakohtainen tietopaketti rokottautumisesta.

 

 

Kartta, joka näyttää lähialueesi rokoteasemat yhteystietoineen. Hakukenttä, jolla etsiä rokotusasemaa postinumerolla tai paikkakunnan nimellä. 
 
 
Menusta löytyvä hakukenttä, joka pyrkii vastaamaan kysymykseesi käymällä läpi koko sivuston sisältöä.

 

Palvelun tanskalaisessa versiossa samaa datamassaa hyödynnetään hakutoiminnallisuudessa, joka on kartta, jossa klikkaamalla maata pääsee tietopakettien äärelle.

 

 

Rokote.fi uudistettiin hiljattain. Entistään ehompi sisältö upotettuna raikkain värein koristeltuun selkeään rakenteeseen. Tästä visuaalisesta suunnitelutyöstä kunnia muutostoimisto Ellun Kanoille.

 

 

Riihisoft vastasi uudistuksen toteutuksesta. Toteutus sisälsi työkaluja sisällönhallitsijoille Umbracoon, kuten etusivun korttikarusellin, minkä sisällönhallitsija voi lisätä näppärästi mille vain sivulle kuin palikan paikalleen. Tämän jälkeen hän voi muokata siinä olevia kortteja ja julkaista karusellin kaikkien nähtäville, kun on tyytyväinen lopputulokseen. Uudistus pitää sisällään käyttöliittymän, joka toimii kaikilla laitteilla sekä uusia toiminnallisuuksia käyttäjille, kuten aiemmin mainittu hakutoiminnallisuus.

 

 

GSK:n Digital Experience Specialist Ida Salminen kertoo Umbraco-sisällönhallintajärjestelmän ja Riihisoftin asiantuntijuuden olevan avaimia tuloksellisiin tautitietoisuuskampanjoihin. Viestinnällinen työ saadaan tuottamaan tulosta käden käänteessä, kun Umbracolla sivuston sisällön hallinta sujuu. Tällä kertaa tuloksena on 60% lisää kävijöitä!